Controle Paneel Beveiligen

Voordat je de beveiliging kunt activeren, moet je eerst aangemeld zijn op het controle paneel. Wanneer je niet weet hoe je dat moet doen, of ben je je wachtwoord vergeten klik dan hier.

Wij hebben een extra beveiligde manier gevonden om te kunnen inloggen in het controle paneel. De optie is om via Google Authenticator in te loggen in het controle paneel, dit is naast de standaard beveiliging met je wachtwoord, een extra beveiliging.

De authenticator app dien je allereerst op je mobiel te installeren, hiervoor is wel een smartphone nodig die op het internet kan via Wi-Fi of 3G/4G. De applicatie die wij gebruiken is Google authenticator te vinden in de appstore op jouw mobiel.
Zodra je die geïnstalleerd hebt, kun je verder gaan met de handleiding.

Voor meer informatie over Google Authenticator of het downloaden ervan, bezoek de volgende link:https://support.google.com/accounts/answer/1066447?hl=nl

Stap 1.
Om de beveiliging te activeren moet je jezelf eerst aanmelden in het controle paneel. Lees het volgende artikel op onze heldeskpagina als je niet weet hoe je dat moet doen, of als je je wachtwoord vergeten bent.

Stap 2.
Zodra je bent aangemeld op het controle paneel, kom je op het dashboard uit. Klik in de bovenkant van de menubalk op uw Gebruikersnaam.

Stap 3.
Nu krijg je de profielinformatie te zien van het account waarmee je bent aangemeld. Klik in het verticale menu (links) op Beveiliging.

Stap 4.
Nu krijg je een uitleg te zien over hoe de authenticator werkt. Wanneer je dit wil activeren, klik dan op de knop Inschakelen.

Stap 5.
Er verschijnt nu een invoerveld waar je het huidige wachtwoord dient op te geven, dit zorgt ervoor dat niemand anders snel een beveiliging kan opzetten. Nadat je het wachtwoord hebt ingevuld, klik je op de knop Volgende.

Stap 6.
Scan nu de QR code met de Google authenticator app op je mobiel, of gebruik de sleutel bij het toevoegen van een nieuw account. Wanneer je dit hebt gedaan krijg je een code op je mobiel te zien die je in het veld “Code” dient op te geven. Wanneer je de code hebt opgegeven, klik je op de stap “Beveiliging activeren”.

Wanneer je hier op hebt geklikt, heb je de beveiliging geactiveerd. Als je probeert in te loggen met je e-mail adres en wachtwoord, zal er voortaan gevraagd worden om een code. De code kun je eenmalig opgeven en kiezen voor de optie “Vertrouw deze computer”, dan is het niet meer vereist om deze in te vullen.

Inloggen mislukt?
Als je niet kunt inloggen kan het zijn dat de tijd van jouw telefoon en die van de server niet overeenkomt. Zorg er dus voor dat de tijd op jouw telefoon juist staat ingesteld, je hebt immers maar 30 seconden om de code over te nemen van de authenticator.

Uitschakelen
Het uitschakelen van de beveiliging doe je door simpelweg op de knop “Uitschakelen” te klikken. Wanneer je dit hebt gedaan zal er dus niet meer gevraagd worden om een code.

Kom je er niet uit?
Loop je ondanks onze uitleg toch vast en kom je er niet uit? Neem dan contact op met onze helpdesk: bel tijdens kantooruren met  +31 23 230 21 34 (maandag-vrijdag van 9:00 tot -17:00) of gebruik ons contactformulier.