Hoe stel ik een automatische beantwoorder in?

Hoe stel ik een automatische beantwoorder in?

Binnen het controle paneel kan je gemakkelijk een beantwoorder (out of office reply) instellen. Dat kan handig zijn als je bijvoorbeeld op vakantie gaat en je dit wilt laten weten aan de afzender. Op deze pagina leggen we uit hoe je dit kan doen.

Stap 1.  Log in op het controle paneel

Om deze stappen uit te voeren moet je eerst aangemeld zijn op het controle paneel.
Wanneer je niet weet hoe je dat moet doen, of ben je je wachtwoord vergeten klik dan hier.

Stap 2.  Klik in het menu op Hosting

Zodra je op Hosting klikt kom je in het overzicht met jouw website. Klik op de website waar je een e-mailadres wilt aanmaken.

mijn-websites

Stap 3.  Klik op Beheer e-mail adressen

Zodra je op hierop hebt geklikt klapt het e-mailgedeelte zich open. Hier kan je het gehele e-mail beheer doen zoals het aanmaken- en verwijderen van e-mailadressen en forwarders maar ook het instellen van beantwoorders.

aanmelden-op-de-server

Stap 4.  Klik op het potlood icoontje

Klik op het potlood icoontje van het e-mail adres welke je wilt aanpassen.

e-mail-adres-wijzigen

Vervolgens verschijnt er een pop-up, hier kan je onder Autoresponder de gewenste autoresponder instellen.
Zodra je op Opslaan klikt is deze wijziging direct actief.

autoresponder

Beantwoorder uitschakelen

Wil je de beantwoorder uitschakelen, dan volg je dezelfde stappen als hierboven maar klik je op Uitschakelen.

Kom je er niet uit?
Loop je ondanks onze uitleg toch vast en kom je er niet uit? Neem dan contact op met onze helpdesk: bel tijdens kantooruren met  +31 23 230 21 34 (maandag-vrijdag van 9:00 tot -17:00) of gebruik ons contactformulier.