0

Handleidingen

E-mail instellen in Outlook

Om het gewenste e-mailadres in te stellen in Outlook, volg je de volgende stappen:

Stap 1. Open Outlook

Start Microsoft Outlook op je computer.

Stap 2. Ga naar Account instellingen

Klik op “Bestand” in de menubalk en selecteer “Profielen beheren” onder het tabblad “Accountinstellingen” vervolgens op “E-mailaccounts” en dan op “Nieuw”.

Stap 3. Voeg een nieuw account toe

Selecteer “Handmatige instellingen of extra servertypen toevoegen”. Klik op “Volgende”.

Stap 4. Kies het diensttype

Kies ”IMAP” en klik op “Volgende”.

Stap 5. Vul de gebruikers- en server gegevens in

  • Uw naam: Voer je naam in zoals je wilt dat deze wordt weergegeven aan de ontvangers van je e-mails.
  • E-mailadres: Voer je e-mailadres in (naam@domein.nl).
  • Type account: Kies “IMAP”.
  • Server voor inkomende e-mail (IMAP): v1xx.mintyserver.nl
  • Server voor uitgaande e-mail (SMTP): v1xx.mintyserver.nl
  • Gebruikersnaam: naam@domein.nl
  • Wachtwoord: Voer het wachtwoord voor je e-mailaccount in.

Klik vervolgens op “Meer instellingen”.

Stap 6. Configureer de server instellingen

    • Ga naar het tabblad “Server voor uitgaande e-mail” en vink het vakje aan voor “Voor de server voor uitgaande e-mail (SMTP) is verificatie vereist”.
    • Kies “Aanmelden met de instellingen van dezelfde server voor inkomende e-mail”.
    • Ga naar het tabblad “Geavanceerd” en controleer of de volgende poorten zijn ingesteld:
      • Inkomende server (IMAP): 993 (SSL)
      • Uitgaande server (SMTP): 465 (TLS)

Stap 7. Voltooi de configuratie

Als alle instellingen correct zijn, klik dan op “Volgende”. Je account gegevens worden eerst getest voordat je account wordt toegevoegd. Klik op “Sluiten” als de testen zijn voltooid. Klik als laatste op “Voltooien” om de configuratie van je e-mailaccount in Outlook af te ronden.

Je zou nu e-mails moeten kunnen verzenden en ontvangen via Outlook met behulp van de opgegeven SMTP/IMAP-instellingen. Als je problemen ondervindt, controleer dan de ingevoerde gegevens en zorg ervoor dat je internetverbinding actief is.

Opzoek naar een andere veelgestelde vraag?

Om mee te kunnen kijken op je computer, hebben we AnyDesk nodig. Installeer de software om sneller geholpen te kunnen worden.