0

Veelgestelde vragen

Hulp nodig? Grote kans dat je vraag tussen onze veelgestelde vragen staan!

Administratie

Zodra je een domeinnaam, hosting of ander product aanvraagt, ontvang je direct een factuur. Deze dient te worden voldaan om gebruik te kunnen maken van de diensten. De producten worden pas actief als de betaling voldaan is.

Ja, automatische incasso is mogelijk. Stuur hiervoor jouw bedrijfsgegevens naar onze administratie (administratie@mintyhosting.nl), onze administratie zal dit in orde maken.

Je kunt jouw facturen bekijken onder het tabblad ‘Facturen’ wanneer je inlogt in ons controlepaneel. Ook worden de facturen altijd via de e-mail gestuurd naar het opgegeven e-mailadres.

Zonder opzegging worden de diensten automatisch verlengd.

De minimale looptijd van een contract is afhankelijk van het soort product:

  • Domeinnamen: minimaal 12 maanden
  • Hosting producten: minimaal 12 maanden
  • VPS / Managed hosting: minimaal 1 maand
  • SSL-certificaten: minimaal 12 maanden
  • VPN: minimaal 1 maand
  • Microsoft 365: afhankelijk van je licentie, per maand of per jaar.
  • Google Workspace: afhankelijk van je licentie, per maand of per jaar.
  • E-mail only: afhankelijk van je licentie, per maand of per jaar.
  • E-mail back-up: minimaal 1 maand

Je kunt producten en/of diensten opzeggen via het controlepaneel of via de e-mail naar support@mintyhosting.nl.

Het opzegtermijn varieert per product en zal worden vermeld in je contract.

Om de naam op je facturen aan te passen, dien je de benodigde gegevens door te geven aan de administratie. Stuur een e-mail naar administratie@mintyhosting.nl.

Domeinnamen

Je kunt een domeinnaam bestellen via onze webshop via de pagina https://mintyhosting.nl/domeinnaam/domeinnaam-registreren/

Wanneer je een domeinnaam aanvraagt bij Minty Hosting, zullen wij direct de aanvraag indienen bij de registrar, zoals SIDN of ICANN. Afhankelijk van de extensie duurt dit een uur tot een aantal dagen.

Nadat je een domeinnaam bij ons hebt geregistreerd, kun je de DNS-instellingen wijzigen via jouw account in ons controlepaneel MintyCloud.

Om een verhuiscode en token te verkrijgen, neem je contact op met je huidige hosting provider. Zij zullen je voorzien van de benodigde informatie.

E-mail

Om e-mail door te sturen in Plesk, volg je deze stappen:

  1. Log in op ons controlepaneel MintyCloud
  2. Log in op het Plesk-bedieningspaneel.
  3. Ga naar de sectie ‘Mail’.
  4. Selecteer het e-mailaccount waarvoor je doorsturing wilt instellen.
  5. Klik op ‘Doorsturen’.
  6. Voer het doorstuuradres in waar je de e-mails naartoe wilt sturen.
  7. Klik op ‘OK’ om de wijzigingen op te slaan.

Om in te loggen op de webmail, ga je naar webmail.jouwdomeinnaam.nl in je webbrowser. Vervang ‘jouwdomeinnaam.nl’ door jouw daadwerkelijke domeinnaam. Log vervolgens in met je e-mailadres en bijbehorend wachtwoord.

Om een nieuw wachtwoord in te stellen voor je e-mailaccount in Plesk, volg je deze stappen:

  1. Log in op ons controlepaneel in MintyCloud
  2. Log in op het Plesk-bedieningspaneel.
  3. Ga naar de sectie ‘Mail’.
  4. Selecteer het e-mailaccount waarvoor je het wachtwoord wilt wijzigen.
  5. Klik op ‘Wachtwoord wijzigen’.
  6. Voer een nieuw wachtwoord in en bevestig het.
  7. Klik op ‘OK’ om de wijzigingen op te slaan.
Handleidingen

Stap 1. Open “Instellingen” op je iPhone/iPad.
Stap 2. Ga naar “Mail”.
Stap 3. Tik op “Accounts toevoegen”.
Stap 4. Kies “Andere”.
Stap 5. Voer naam, e-mailadres en wachtwoord in.
Stap 6. Kies “IMAP”.
Stap 7. Inkomende mailserver:

Stap 8. Uitgaande mailserver:

Stap 9. Controleer en sla op.

Stap 1. Open “Instellingen” op je Mac.
Stap 2. Ga naar “Mail”.
Stap 3. Selecteer “Accounts toevoegen”.
Stap 4. Kies “Andere”.
Stap 5. Voer je naam, e-mailadres en wachtwoord in.
Stap 6. Kies “IMAP”.
Stap 7. Inkomende mailserver:

Stap 8. Uitgaande mailserver:

Stap 9. Controleer en sla op.

Stap 1. Open Gmail en log in.
Stap 2. Klik op het tandwiel pictogram > ‘Alle instellingen bekijken’.
Stap 3. Ga naar het tabblad ‘Accounts en import’.
Stap 4. Klik op ‘Een e-mailaccount toevoegen’.
Stap 5. Voer ‘test@mintyhosting.nl‘ in > ‘Volgende’.
Stap 6. Server gegevens invoeren:

  • Gebruikersnaam: naam@domein.nl
  • Wachtwoord: Je wachtwoord
  • IMAP-server: v1xx.mintyserver.nl, Poort: 995, SSL aanvinken, Kopie achterlaten op de server aanvinken
  • Klik op ‘Account toevoegen’.

Stap 7. Selecteer of je e-mails wilt versturen vanaf dit account > ‘Volgende’ > ‘Volgende stap’.
Stap 8. Klik op de link in de verificatie-e-mail.

Stap 1. Open Thunderbird. Start het programma.
Stap 2. Klik op “Bestand” linkerbovenhoek van Thunderbird en selecteer “Nieuw” > “Bestaande e-mailaccount”.
Stap 3. Voer gegevens in

  • Naam: Je naam
  • E-mailadres: naam@domein.nl
  • Wachtwoord: Je wachtwoord
  • Klik op “Doorgaan”

Stap 4. Configureer server instellingen

  • Inkomende server (IMAP): v1xx.mintyserver.nl, Poort: 993, SSL/TLS: SSL/TLS, Gebruikersnaam: naam@domein.nl
  • Uitgaande server (SMTP): v1xx.mintyserver.nl, Poort: 465, SSL/TLS: SSL/TLS, Gebruikersnaam: naam@domein.nl

Stap 5. Voltooi set-up. Geef je account een naam en klik op “Gereed”. Klik op het nieuw schrem op “Voltooien”.

Stap 1. Open Outlook. Start Microsoft Outlook op je computer.
Stap 2. Ga naar Account instellingen. Klik op “Bestand” > “Account toevoegen” onder “Info”.
Stap 3. Voeg nieuw account toe. Selecteer “Handmatige instellingen of extra server typen toevoegen” en klik “Volgende”.
Stap 4. Kies IMAP. Selecteer “IMAP” en klik “Volgende”.
Stap 5. Vul gegevens in:

  • Naam: Je naam
  • E-mailadres: naam@domein.nl
  • Type account: IMAP
  • Inkomende server: v1xx.mintyserver.nl
  • Uitgaande server: v1xx.mintyserver.nl
  • Gebruikersnaam: naam@domein.nl
  • Wachtwoord: Je wachtwoord

Stap 6. Meer instellingen:

  • “Server voor uitgaande e-mail”: Vink “Voor de server voor uitgaande e-mail (SMTP) is verificatie vereist” aan en selecteer “Aanmelden met de instellingen van dezelfde server voor inkomende e-mail”.
  • “Geavanceerd”: Stel in:
      • IMAP: 993 (SSL)
      • SMTP: 587 (TLS)

Stap 7. Klik op “Volgende”, “sluiten” en als laatste op “Voltooien”.

Stap 1. Open een webbrowser en ga naar AnyDesk.com.
Stap 2. Klik op “Download” en selecteer “macOS”.
Stap 3. Download het .dmg bestand.
Stap 4. Open het .dmg bestand en sleep het AnyDesk-icoon naar “Applications”.
Stap 5. Zoek AnyDesk via het vergrootglas en open het.
Stap 6. Verleen de gevraagde toestemmingen.
Stap 7. Gebruik AnyDesk door je werkplek nummer te delen voor toegang.

Stap 1. Ga naar AnyDesk-website. Open je browser en typ anydesk.com, druk op Enter.
Stap 2. Zoek download pagina. Klik op “Nu download” op de homepage.
Stap 3. Selecteer besturingssysteem. Kies “macOS” op de download pagina.
Stap 4. Download bestand. Wacht tot de download van het .dmg bestand is voltooid.
Stap 5. Open installatiebestand. Ga naar de “Downloads” map en dubbelklik op het .dmg bestand.
Stap 6. Installeer AnyDesk. Sleep het AnyDesk-icoon naar de map “Applications”.
Stap 7. Open AnyDesk. Zoek AnyDesk via het vergrootglas en open het.
Stap 8. Verleen rechten. Geef de gevraagde toestemmingen.
Stap 9. Gebruik AnyDesk. Deel je werkpleknummer voor verbinding.

Stap 1: Open Microsoft Entra admin center: https://entra.microsoft.com/.

Stap 2: Klik op “Applications” –> “App registrations”.

Stap 3: Klik op “New registration”.

Stap 4: Geef de app een passende naam  en voer de gegevens aan de hand van het plaatje in en klik op “Registar”.

Stap 5: Sla de “Application (client) ID” op, dit hebben we later nodig.

Stap 6: Ga naar “API permissions” en klik hier op “Add a permission” –> “Microsoft Graph” –> “Deligated permissions”.

Stap 7: Voeg de permissions “Mail.Send”, “offline_access” en “openid” toe door op het vinkje voor de permission te klikken en dan op “Add permissions”. Klik op “Grant admin consent for TenantNaam”.

Stap 8: Klik op “Certificaten & secrets” –> “New client secret” geef hier een passende beschrijving en selecteer bij het tabje “Expires” op 24 maanden. Klik als laatste op “Add”.

Stap 9: Sla de code onder “Value” op, dit is later nodig.

Stap 10: Installeer de Minty Support plugin door op deze link te klikken.

Stap 11: Installeer de Minty Support plugin op je WordPress website. Log in op je WordPress website en navigeer naar “Plugins” –> “Nieuwe plugin toevoegen” –> “Plugin uploaden” en sleep het de net geïnstalleerde plugin in het “Choose File” venster klik in het nieuwe venster op “Plugin activeren”.

Stap 12: Klik op de Minty Support plugin onderaan de linker menubalk van je scherm. Navigeer naar “SMTP Mail” vink hier “SMTP Mail” aan en selecteer “Microsoft”. Voer in het nieuwe venster onder het invul veld “Applicatie ID” de eerder opgeslagen “Applicatie (client) ID”. Voer in het invul veld “Applicatie secret” de eerder opgeslagen “Secret Value”. Voer in het invul veld “Redirect URI” de eerder ingevulde “Redirect URI”. Klik als laatste op “Opslaan”.

Stap 13: Link een Microsoft mailbox met een licentie aan de Minty Support plugin door op “Geef plugin toestemming om e-mails te versturen” te kliken en dan in te loggen.

Als alles correct is ingesteld, kun je nu e-mails verzenden vanaf je WordPress-website. Als je problemen tegenkomt, controleer dan de ingevoerde gegevens.
Hosting

Om een SSL-certificaat te bestellen, ga je naar https://mintyhosting.nl/hosting/ssl-certificaten/ en selecteer je het gewenste SSL-certificaat. Vul je gegevens in en we nemen contact met je op om het SSL-certificaat te activeren.

De duur van het verhuisproces van een website kan variëren afhankelijk van verschillende factoren, zoals de grootte en complexiteit van de website, de beschikbaarheid van de betrokken partijen en de snelheid van de DNS-updates. Over het algemeen streven we ernaar om websites zo snel mogelijk te verhuizen, en dit kan binnen enkele uren tot enkele dagen worden voltooid.

Om je hosting pakket te upgraden, volg je deze stappen:

  1. Log in op ons controlepaneel MintyCloud.
  2. Klik op het gewenste hosting pakket.

Om je hosting pakket te downgraden, volg je deze stappen:

  1. Log in op ons controlepaneel MintyCloud.
  2. Klik op het gewenste hosting pakket.

Ja, je kunt je hostingpakket koppelen aan een andere domeinnaam door de domeinnaam te wijzigen in de instellingen van je account binnen ons controlepaneel MintyCloud. Neem contact op met de klantenservice via support@mintyhosting.nl als je hulp nodig hebt bij deze wijziging.

Het meest geschikte hostingpakket hangt af van verschillende factoren, zoals de grootte en complexiteit van je website, het verwachte verkeer, de benodigde opslagruimte en andere specifieke vereisten. Neem contact op met onze klantenservice via support@mintyhosting.nl voor persoonlijk advies en aanbevelingen op basis van jouw behoeften.

Microsoft 365
Het antwoord volgt nog.
Het antwoord volgt nog.
Mijn account
Private Server (VPS)

Een private server, ook wel VPS genoemd, is een server waarop alleen jouw website of webshop wordt gehost. Dit biedt meer controle, privacy en prestaties dan een shared hosting omgevingen.

Voor een gepersonaliseerd advies kun je het beste een e-mail sturen naar support@mintyhosting.nl. Ons team zal dan specifiek met je meekijken en een passend advies geven op basis van jouw behoeften en vereisten.

Storingen

Bij Minty Hosting streven we ernaar om storingen zo snel en duidelijk mogelijk te communiceren.

De duur van een storing varieert afhankelijk van de bron, die soms buiten onze directe controle ligt. We monitoren al onze diensten nauwlettend en ontvangen direct meldingen bij eventuele storingen.

Staat je vraag er niet tussen?

Neem contact met ons op, we helpen je graag verder!

Om mee te kunnen kijken op je computer, hebben we AnyDesk nodig. Installeer de software om sneller geholpen te kunnen worden.