Veelgestelde vragen
Hulp nodig? Grote kans dat je vraag tussen onze veelgestelde vragen staan!
Mijn vraag
gaat over...
Administratie
Wat is het factuurproces bij Minty Hosting?
Zodra je een domeinnaam, hosting of ander product aanvraagt, ontvang je direct een factuur. Deze dient te worden voldaan om gebruik te kunnen maken van de diensten. De producten worden pas actief als de betaling voldaan is.
Kan ik automatisch incasso activeren?
Ja, automatische incasso is mogelijk. Stuur hiervoor jouw bedrijfsgegevens naar onze administratie (administratie@mintyhosting.nl), onze administratie zal dit in orde maken.
Waar kan ik mijn facturen terugvinden?
Je kunt jouw facturen bekijken onder het tabblad ‘Facturen’ wanneer je inlogt in ons controlepaneel. Ook worden de facturen altijd via de e-mail gestuurd naar het opgegeven e-mailadres.
Waarom zijn mijn diensten verlengd?
Zonder opzegging worden de diensten automatisch verlengd.
Wat is de minimale looptijd van mijn contract?
De minimale looptijd van een contract is afhankelijk van het soort product:
- Domeinnamen: minimaal 12 maanden
- Hosting producten: minimaal 12 maanden
- VPS / Managed hosting: minimaal 1 maand
- SSL-certificaten: minimaal 12 maanden
- VPN: minimaal 1 maand
- Microsoft 365: afhankelijk van je licentie, per maand of per jaar.
- Google Workspace: afhankelijk van je licentie, per maand of per jaar.
- E-mail only: afhankelijk van je licentie, per maand of per jaar.
- E-mail back-up: minimaal 1 maand
Hoe kan ik mijn contract opzeggen?
Je kunt producten en/of diensten opzeggen via het controlepaneel of via de e-mail naar support@mintyhosting.nl.
Wat is het opzegtermijn van mijn contract?
Het opzegtermijn varieert per product en zal worden vermeld in je contract.
Kan ik de naam op mijn facturen aanpassen?
Om de naam op je facturen aan te passen, dien je de benodigde gegevens door te geven aan de administratie. Stuur een e-mail naar administratie@mintyhosting.nl.
Domeinnamen
Hoe kan ik een domeinnaam bestellen?
Je kunt een domeinnaam bestellen via onze webshop via de pagina https://mintyhosting.nl/domeinnaam/domeinnaam-registreren/
Hoe lang duurt het om een domeinnaam te verhuizen?
Wanneer je een domeinnaam aanvraagt bij Minty Hosting, zullen wij direct de aanvraag indienen bij de registrar, zoals SIDN of ICANN. Afhankelijk van de extensie duurt dit een uur tot een aantal dagen.
Hoe stel ik de DNS in?
Nadat je een domeinnaam bij ons hebt geregistreerd, kun je de DNS-instellingen wijzigen via jouw account in ons controlepaneel MintyCloud.
Hoe kom ik aan een verhuiscode en token?
Om een verhuiscode en token te verkrijgen, neem je contact op met je huidige hosting provider. Zij zullen je voorzien van de benodigde informatie.
Hoe log ik in op de webmail?
Open een browser: Ga naar een internetbrowser, zoals Chrome, Safari, Firefox, of Edge.
Ga naar de webmailpagina: Typ in de adresbalk de link van jouw webmail: https://webmail.jouwdomeinnaam.nl. Vervang “jouwdomeinnaam.nl” met de eigen domeinnaam van je organisatie. Als jouw domein eindigt op bijvoorbeeld .com of .eu, pas dit dan ook aan. Druk op Enter.
Voer je gebruikersnaam in: Op de inlogpagina zie je een veld waar je je gebruikersnaam moet invoeren. Dit is vaak je volledige e-mailadres, zoals jouwnaam@jouwdomeinnaam.nl.
Voer je wachtwoord in: In het wachtwoordveld typ je jouw wachtwoord. Let op dat je het wachtwoord precies overneemt (hoofdletters en speciale tekens zijn gevoelig).
Hoe kan ik mijn e-mail doorsturen
Om e-mail door te sturen in Plesk, volg je deze stappen:
- Log in op ons controlepaneel MintyCloud
- Log in op het Plesk-bedieningspaneel.
- Ga naar de sectie ‘Mail’.
- Selecteer het e-mailaccount waarvoor je doorsturing wilt instellen.
- Klik op ‘Doorsturen’.
- Voer het doorstuuradres in waar je de e-mails naartoe wilt sturen.
- Klik op ‘OK’ om de wijzigingen op te slaan.
Ik ben mijn wachtwoord kwijt, hoe stel ik een nieuw wachtwoord in?
Om een nieuw wachtwoord in te stellen voor je e-mailaccount in Plesk, volg je deze stappen:
- Log in op ons controlepaneel in MintyCloud
- Log in op het Plesk-bedieningspaneel.
- Ga naar de sectie ‘Mail’.
- Selecteer het e-mailaccount waarvoor je het wachtwoord wilt wijzigen.
- Klik op ‘Wachtwoord wijzigen’.
- Voer een nieuw wachtwoord in en bevestig het.
- Klik op ‘OK’ om de wijzigingen op te slaan.
Handleidingen
E-mail instellen op Apple IOS (iPhone of iPad)
Stap 1. Open “Instellingen” op je iPhone/iPad.
Stap 2. Ga naar “Mail”.
Stap 3. Tik op “Accounts toevoegen”.
Stap 4. Kies “Andere”.
Stap 5. Voer naam, e-mailadres en wachtwoord in.
Stap 6. Kies “IMAP”.
Stap 7. Inkomende mailserver:
- Hostnaam: v1xx.mintyserver.nl
- Gebruikersnaam: test@mintyhosting.nl
- Wachtwoord: je wachtwoord
Stap 8. Uitgaande mailserver:
- Hostnaam: v1xx.mintyserver.nl
- Gebruikersnaam: test@mintyhosting.nl
- Wachtwoord: je wachtwoord
Stap 9. Controleer en sla op.
E-mail instellen op Mac OS
Stap 1. Open “Instellingen” op je Mac.
Stap 2. Ga naar “Mail”.
Stap 3. Selecteer “Accounts toevoegen”.
Stap 4. Kies “Andere”.
Stap 5. Voer je naam, e-mailadres en wachtwoord in.
Stap 6. Kies “IMAP”.
Stap 7. Inkomende mailserver:
- Hostnaam: v1xx.mintyserver.nl
- Gebruikersnaam: test@mintyhosting.nl
- Wachtwoord: je wachtwoord
Stap 8. Uitgaande mailserver:
- Hostnaam: v1xx.mintyserver.nl
- Gebruikersnaam: test@mintyhosting.nl
- Wachtwoord: je wachtwoord
Stap 9. Controleer en sla op.
E-mail instellen in Gmail
Stap 1. Open Gmail en log in.
Stap 2. Klik op het tandwiel pictogram > ‘Alle instellingen bekijken’.
Stap 3. Ga naar het tabblad ‘Accounts en import’.
Stap 4. Klik op ‘Een e-mailaccount toevoegen’.
Stap 5. Voer ‘test@mintyhosting.nl‘ in > ‘Volgende’.
Stap 6. Server gegevens invoeren:
- Gebruikersnaam: naam@domein.nl
- Wachtwoord: Je wachtwoord
- IMAP-server: v1xx.mintyserver.nl, Poort: 995, SSL aanvinken, Kopie achterlaten op de server aanvinken
- Klik op ‘Account toevoegen’.
Stap 7. Selecteer of je e-mails wilt versturen vanaf dit account > ‘Volgende’ > ‘Volgende stap’.
Stap 8. Klik op de link in de verificatie-e-mail.
E-mail instellen in Thunderbird
Stap 1. Open Thunderbird. Start het programma.
Stap 2. Klik op “Bestand” linkerbovenhoek van Thunderbird en selecteer “Nieuw” > “Bestaande e-mailaccount”.
Stap 3. Voer gegevens in
- Naam: Je naam
- E-mailadres: naam@domein.nl
- Wachtwoord: Je wachtwoord
- Klik op “Doorgaan”
Stap 4. Configureer server instellingen
- Inkomende server (IMAP): v1xx.mintyserver.nl, Poort: 993, SSL/TLS: SSL/TLS, Gebruikersnaam: naam@domein.nl
- Uitgaande server (SMTP): v1xx.mintyserver.nl, Poort: 465, SSL/TLS: SSL/TLS, Gebruikersnaam: naam@domein.nl
Stap 5. Voltooi set-up. Geef je account een naam en klik op “Gereed”. Klik op het nieuw schrem op “Voltooien”.
E-mail instellen in Outlook
Stap 1. Open Outlook. Start Microsoft Outlook op je computer.
Stap 2. Ga naar Account instellingen. Klik op “Bestand” > “Account toevoegen” onder “Info”.
Stap 3. Voeg nieuw account toe. Selecteer “Handmatige instellingen of extra server typen toevoegen” en klik “Volgende”.
Stap 4. Kies IMAP. Selecteer “IMAP” en klik “Volgende”.
Stap 5. Vul gegevens in:
- Naam: Je naam
- E-mailadres: naam@domein.nl
- Type account: IMAP
- Inkomende server: v1xx.mintyserver.nl
- Uitgaande server: v1xx.mintyserver.nl
- Gebruikersnaam: naam@domein.nl
- Wachtwoord: Je wachtwoord
Stap 6. Meer instellingen:
- “Server voor uitgaande e-mail”: Vink “Voor de server voor uitgaande e-mail (SMTP) is verificatie vereist” aan en selecteer “Aanmelden met de instellingen van dezelfde server voor inkomende e-mail”.
- “Geavanceerd”: Stel in:
-
-
- IMAP: 993 (SSL)
- SMTP: 587 (TLS)
-
Stap 7. Klik op “Volgende”, “sluiten” en als laatste op “Voltooien”.
AnyDesk installeren voor macOS
Stap 1. Open een webbrowser en ga naar AnyDesk.com.
Stap 2. Klik op “Download” en selecteer “macOS”.
Stap 3. Download het .dmg bestand.
Stap 4. Open het .dmg bestand en sleep het AnyDesk-icoon naar “Applications”.
Stap 5. Zoek AnyDesk via het vergrootglas en open het.
Stap 6. Verleen de gevraagde toestemmingen.
Stap 7. Gebruik AnyDesk door je werkplek nummer te delen voor toegang.
AnyDesk installeren voor Windows
Stap 1. Ga naar AnyDesk-website. Open je browser en typ anydesk.com, druk op Enter.
Stap 2. Zoek download pagina. Klik op “Nu download” op de homepage.
Stap 3. Selecteer besturingssysteem. Kies “macOS” op de download pagina.
Stap 4. Download bestand. Wacht tot de download van het .dmg bestand is voltooid.
Stap 5. Open installatiebestand. Ga naar de “Downloads” map en dubbelklik op het .dmg bestand.
Stap 6. Installeer AnyDesk. Sleep het AnyDesk-icoon naar de map “Applications”.
Stap 7. Open AnyDesk. Zoek AnyDesk via het vergrootglas en open het.
Stap 8. Verleen rechten. Geef de gevraagde toestemmingen.
Stap 9. Gebruik AnyDesk. Deel je werkpleknummer voor verbinding.
Google SMTP installeren op de Minty Support WordPress plugin
Stap 1: Open Google Cloud en log in met je Google-account.
Stap 2: Klik op “Select a project” –> “NEW PROJECT”.
Stap 3: Voer in het nieuwe scherm een passende naam in en klik op “CREATE”.
Stap 4: Selecteer het project door links boven op “Select a project” te klikken en dan op het net gemaakte project. Zoek vervolgens bovenin de zoekbalk “Gmail API” –> “Search”.
Stap 5: Klik op de eerste link genaamd “Gmail API” –> “ENABLE”.
Stap 6: Klik op “CREATE CREDENTIALS”.
Stap 7: Zorg dat in het nieuwe scherm “User data” aangevinkt is en klik daarna op “NEXT”.
Stap 8: Voer in het nieuwe scherm een passende naam in voor de app en voer het e-mailadres in van het Google-account waarmee je bent ingelogd bij stap 1. Klik daarna op “SAVE AND CONTINUE”.
Stap 9: Voeg in het nieuwe scherm de gmail.send, openid, userinfo.email en userinfo.profile scope toe en klik daarna op “SAVE AND CONTINUE”.
Stap 10: Selecteer “Web application” als applicatietype, geef opnieuw een passende naam op, en voeg een Authorized Redirect URI toe. Zorg ervoor dat de Authorized Redirect URI “https://websitenaam/wp-admin/” is. Klik daarna op “CREATE”.
Stap 11: Klik in het nieuwe scherm op “DOWNLOAD” om een bestand te downloaden dat later nodig is. Klik daarna op “DONE”.
Stap 12: Installeer de Minty Support-plugin door op deze link te klikken.
Stap 13: Installeer de Minty Support-plugin op je WordPress-website. Log in op je WordPress-website en navigeer naar “Plugins” –> “Nieuwe plugin toevoegen” –> “Plugin uploaden” en sleep de zojuist gedownloade plugin naar het “Choose File”-venster. Klik in het nieuwe venster op “Plugin activeren”.
Stap 14: Klik op de Minty Support-plugin onderaan de linker menubalk van je scherm. Navigeer naar “SMTP Mail”, vink hier “SMTP Mail” aan en selecteer “Google”. Klik in het nieuwe scherm op “Choose File” en selecteer daarna het zojuist gedownloade Google-bestand. Klik vervolgens op “Upload” en daarna op “Opslaan”.
Stap 15: Koppel het Google-account waarmee je bij stap 1 bent ingelogd aan de Minty Support-plugin door op “Geef plugin toestemming om e-mails te versturen” te klikken en in te loggen.
Microsoft SMTP installeren op de Minty Support WordPress plugin
Stap 1: Open Microsoft Entra admin center: https://entra.microsoft.com/.
Stap 2: Klik op “Applications” –> “App registrations”.
Stap 3: Klik op “New registration”.
Stap 4: Geef de app een passende naam en voer de gegevens aan de hand van het plaatje in en klik op “Registar”.
Stap 5: Sla de “Application (client) ID” op, dit hebben we later nodig.
Stap 6: Ga naar “API permissions” en klik hier op “Add a permission” –> “Microsoft Graph” –> “Deligated permissions”.
Stap 7: Voeg de permissions “Mail.Send”, “offline_access” en “openid” toe door op het vinkje voor de permission te klikken en dan op “Add permissions”. Klik op “Grant admin consent for TenantNaam”.
Stap 8: Klik op “Certificaten & secrets” –> “New client secret” geef hier een passende beschrijving en selecteer bij het tabje “Expires” op 24 maanden. Klik als laatste op “Add”.
Stap 9: Sla de code onder “Value” op, dit is later nodig.
Stap 10: Installeer de Minty Support plugin door op deze link te klikken.
Stap 11: Installeer de Minty Support plugin op je WordPress website. Log in op je WordPress website en navigeer naar “Plugins” –> “Nieuwe plugin toevoegen” –> “Plugin uploaden” en sleep het de net geïnstalleerde plugin in het “Choose File” venster klik in het nieuwe venster op “Plugin activeren”.
Stap 12: Klik op de Minty Support plugin onderaan de linker menubalk van je scherm. Navigeer naar “SMTP Mail” vink hier “SMTP Mail” aan en selecteer “Microsoft”. Voer in het nieuwe venster onder het invul veld “Applicatie ID” de eerder opgeslagen “Applicatie (client) ID”. Voer in het invul veld “Applicatie secret” de eerder opgeslagen “Secret Value”. Voer in het invul veld “Redirect URI” de eerder ingevulde “Redirect URI”. Klik als laatste op “Opslaan”.
Stap 13: Link een Microsoft mailbox met een licentie aan de Minty Support plugin door op “Geef plugin toestemming om e-mails te versturen” te kliken en dan in te loggen.
Hosting
Hoe bestel ik een SSL-certificaat?
Om een SSL-certificaat te bestellen, ga je naar https://mintyhosting.nl/hosting/ssl-certificaten/ en selecteer je het gewenste SSL-certificaat. Vul je gegevens in en we nemen contact met je op om het SSL-certificaat te activeren.
Hoe lang duurt het om een website te verhuizen?
De duur van het verhuisproces van een website kan variëren afhankelijk van verschillende factoren, zoals de grootte en complexiteit van de website, de beschikbaarheid van de betrokken partijen en de snelheid van de DNS-updates. Over het algemeen streven we ernaar om websites zo snel mogelijk te verhuizen, en dit kan binnen enkele uren tot enkele dagen worden voltooid.
Hoe kan ik mijn hosting pakket upgraden?
Om je hosting pakket te upgraden, volg je deze stappen:
- Log in op ons controlepaneel MintyCloud.
- Klik op het gewenste hosting pakket.
Hoe kan ik mijn hosting pakket downgraden?
Om je hosting pakket te downgraden, volg je deze stappen:
- Log in op ons controlepaneel MintyCloud.
- Klik op het gewenste hosting pakket.
Kan ik mijn pakket koppelen aan een andere domeinnaam?
Ja, je kunt je hostingpakket koppelen aan een andere domeinnaam door de domeinnaam te wijzigen in de instellingen van je account binnen ons controlepaneel MintyCloud. Neem contact op met de klantenservice via support@mintyhosting.nl als je hulp nodig hebt bij deze wijziging.
Wat is het meest geschikte hosting pakket voor mij?
Het meest geschikte hostingpakket hangt af van verschillende factoren, zoals de grootte en complexiteit van je website, het verwachte verkeer, de benodigde opslagruimte en andere specifieke vereisten. Neem contact op met onze klantenservice via support@mintyhosting.nl voor persoonlijk advies en aanbevelingen op basis van jouw behoeften.
Microsoft 365
Hoe bestel ik een nieuwe Microsoft 365 licentie?
Hoe bestel ik een extra Microsoft 365 gebruiker?
Google Workspace
Minty Hosting koppelen aan Google Workspaces
Om Minty Hosting het beheer te laten uitvoeren van bestaande Google Workspace omgeving dienen de volgende stappen gevolgd te worden.
Storingen
Waar kan ik inloggen om mijn producten te kunnen bekijken?
Je kunt inloggen op https://mintycloud.nl/inloggen/ om toegang te krijgen tot jouw producten.
Hoe stel ik tweestapsverificatie in voor mijn account?
Nadat je bent ingelogd op jouw account binnen ons controlepaneel, klik je rechtsboven op het gebruikersicoon en ga je naar het tabblad ‘Beveiliging’ om tweestapsverificatie in te stellen.
Ik ben mijn inloggegevens kwijt, wat moet ik doen?
Als je jouw wachtwoord bent vergeten, kun je het opnieuw aanvragen via: https://mintycloud.nl/wachtwoord-vergeten
Kan ik mijn inloggegevens wijzigen?
Nee, je kunt alleen jouw wachtwoord wijzigen.
Private Server (VPS)
Wat is een private server?
Een private server, ook wel VPS genoemd, is een server waarop alleen jouw website of webshop wordt gehost. Dit biedt meer controle, privacy en prestaties dan een shared hosting omgevingen.
Welke private server is het meest geschikt voor mij?
Voor een gepersonaliseerd advies kun je het beste een e-mail sturen naar support@mintyhosting.nl. Ons team zal dan specifiek met je meekijken en een passend advies geven op basis van jouw behoeften en vereisten.
Storingen
Hoe weet ik dat er een storing is?
Bij Minty Hosting streven we ernaar om storingen zo snel en duidelijk mogelijk te communiceren.
Hoe lang duurt een storing?
De duur van een storing varieert afhankelijk van de bron, die soms buiten onze directe controle ligt. We monitoren al onze diensten nauwlettend en ontvangen direct meldingen bij eventuele storingen.